torsdag 1. september 2011

Teaser... Drømmen om...

Her kommer en liten teaser på neste kapittel i "Drømmen om ..." serien.

Har de siste ukene sattset en del etter abbor og hvordan det har gått skal jeg prøve å gi ett kort uttrykk for her nå.

En del tid ble lagt til ett lokalt skogsvann hvor vi har lagt ned en del tid i de siste årene og vi kan vell si at vi har knekt koden nå. Noen kjempe fisk ble det ikke, men artig lell.

Det ble en del fisk fra ca 500g og opp til ...



Tja de største kan vi vell vente litt med.

Men det er ikke i hovedsak dette fisket rapporten kommer til å handle om.

Hoika og jeg tok med båt, telt og andre pryler og testet en for oss helt ny plass etter abbor.

Vi hadde litt over 2 dager til rådighet, men det skulle vise seg å være nok.
Det fisket vi opplevde der skulle komme til å overgå det meste vi har opplevd på fiskefronten noen gang. 

Sjokket sitter fortsatt i!


Min minste fisk! Vekten tar vi senere...


Hoikas minste fisk ble også turens desidert minste abbor og jeg kan vell røpe at vi annslo vekten til ca 500g før den fikk gå tilbake for å spise seg enda fetere.

Vi fikk bare 6 abbor, men kan også røpe at snittvekten ble utregnet til ufattelige 1270g! Da er selvfølgelig Hoikas mikroabbor tatt med i beregningene.

Men det var ikke bare abbor som skulle la seg lure.

En pen gjedde skulle det også bli....






Det har blitt nye PB'er og ny klubbrekord på abbor.

Tror jeg trygt kan snakke for Hoika også når jeg sier at fiskeskjelven sitter i enda.

"Drømmen om SVÆR abbor" kommer.. her.. på denne blogg... over helgen... følg med!

Robin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar