tirsdag 14. juni 2011

Ny klubbrekord på suter

Denne helgen var det planlagt bare en natt med fiske. Det var på tide med litt suterfiske igjen. Lettere redusert, grunnet et innlagt bursdags selskap, pakker jeg sakene og drar til skogs. Finner frem til swimmen, og rigger opp campen. Planen min var og holde rigger og foring så enkelt som mulig. Helt standard knotless-knot rigger med hjemmerullede boillies, toppet med fakemais på 2 stenger. Den siste stanga var det kikert og fakemais som var agnet. Var så fin vær at jeg bestemte meg for og droppe teltet og sove under åpen himmel. Etter og ha lest ut boka jeg hadde med meg, la jeg meg til og sove. Ingenting er bedre enn og sove ute ved et fiskevann når man er litt fyllesyk. Sov godt helt til i fire tiden på morgenen, da det tikker av gårde på den ene stanga med boillies. Etter en heftig fight mens sola står opp så kommer fisken i håven. Legger den i en karpesekk, og venter på Marc som fisker ett annet sted skal dukke opp. Det er først nå jeg tar opp karpesekken jeg skjønner at dette er ny pers. Vekta viste utrolige 3680 gram. Den ble veid på 2 vekter da vi ville være sikre på at vekten var riktig. Målte lengden flere ganger, stolte vel ikke på mine egne øyne og kom til 58 cm.

Utrolige 3680 gram

58 centimeter lang

Fortjener et bilde til

Hadde ikke flere napp, men det spilte jo ingen rolle. Kan leve lenge på denne fisken.

André

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar