søndag 5. juni 2011

Litt fra de siste ukene....

De siste ukene har jeg brukt til å lete etter nåla i høystaken. Det vil si pelagisk trolling etter gjørs på Øyeren.
Det er mildt sagt veldig mange timene mellom gjørsen der ute, men jeg har hittil hatt et snitt på over 5 kg så det har vært lett å motivere seg.

Har fått til kun 6 turer mellom alle dagene med vind og forholdene har vært langt fra optimale mtp gjørs bortsett fra disse fine dagene vi har hatt denne helgen.

Noen fisk har det blitt, men i grunn ikke rart å skryte av. Det fine snittet jeg har hatt på gjørs der ute har også fått seg en real nedtur...

De første turene ble det bare ett par små asp og noen smågjedder.


66 cm og 2910g tatt på årets nye trollingagn, agnfisk.


67 cm og 2630g, denne også tatt på agnfisk.

Så kom sommeren igjen og trua på gjørs steg i takt på temperaturen i og med at det er en fisk som liker varmt vann.

Fredagen så ut til å bli fin med varme og lite vind. Når jeg reiste utover hadde jeg på følelsen av at i dag, ja i dag skulle jeg få gjørs.
Gjørs ble det også, men at de skulle være så latterlige små hadde jeg aldri sett for meg.



Til sammen veide de kanskje en halv kilo!
Begge tok på agnfisk ute på 60 meter. 

Like etter disse to mistet jeg en bra gjørs jeg tør å påstå må ha vært minst 10 ganger så stor, mest sansynelig enda større enn det også  men den klarte å riste seg av noen meter fra båten.

40 timer i båten og 2 gjørs på tilsammen 500g... hehe ja hva kan man si?
Har uansett ikke tenkt til å gi opp helt enda. Om jeg må sitte 200 timer til i båten for å få noen bra gjørs på trolling før bottom bouncing sesongen begynner så gjør jeg gjerne det.

Blitt litt tid til å jigge etter abboren også.
Prøvd noen nye plasser som jeg tror det kan stå abbor på fra tid til annen og på den ene plassen skulle jeg lande 2 ok borrer (til øyeren å være).


2 x 970g på bare noen få kast.

Værmeldingen melder MYE nedbør den neste uka og alle som kjenner øyeren vet at vannet kommer til å bli kakaobrunt så de neste 2 ukene blir nok ufiskbare, så neste øyerentur ligger nok noen uker frem i tid desverre.

I mellomtiden reiser jeg og Sebastian noen timer nordover for å fiske ørret i øs pøs regnvær.
Målet er ny pb og klubbrek...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar